اخلاقی سازی دانشگاه
هفته معلم و علم است خواستم راجع به دانشگاه خودم مطلبی را بنویسم.اما دوستان می دانند که من اهل مجیز و چاپلوسی نیستم برای همین هم نمی توانم مدیر خوبی باشم.اما لازم دیدم نکته ای را یاد آور شوم.
دانشگاه فردوسی رییسی پیدا کرده است که دنبال اخلاقی کردن دانشگاه است اینکه این امر چه پیامدهایی داشته است و اینکه اصولا اخلاقی سازی دانشگاه با شرایط فعلی امکان پذیر است یا نه خود مقوله دیگری است.البته منکر نمی شوم انسانهای اخلاقی در دانشگاه فردوسی فراوانند اما اینکه سازمان هم اخلاقی است را باید از دکتر قراملکی استاد اخلاق حرفه ای پرسید.در حراست دانشگاه که معمولا امنیتی ترین بخش هر سازمانی است انسانهای اخلاقی هستند آقای ایمن شهیدی در این هفده سال که من شاهد بوده ام تلاش داشتند رفتار اخلاقی را در حوزه سازمانی شان اعمال کنند.در بین مدیران گذشته هم انسانهای اخلاقی کم نداشته ایم.
اما به نظرم می رسد که تلاش دکتر کافی شاید بزودی به ثمر ننشیند اما می تواند بذر کاشته شده ای در دل کویر بی اخلاقی جامعه باشد.
من از زحمات ایشان و سایر انسانهای شریفی که می خواهند علم و اخلاق را به پیوند بزنند قدردانی می کنم و امیدوارم زیر مجموعه آقای دکتر کافی این نکته مهم را بیاد داشته باشند که
دکتر کافی همت خود را برای اخلاقی سازی سازمان تحت مدیریتش جزم کرده و هدف نخست خود را اخلاق مداری دانش و دانشگاه می داند.
برای او و دیگرانی که ملاک خود را اخلاق محمدی قرار داده اند و واقعا انبیاوار زیست می کنند آرزوی موفقیت و سربلندی دارم