درس امام حسین نقد قدرت ظالم به قیمت جان است

من  که اصالتا آذری زبانم هیچوقت با نوحه های فارسی نمی توانم همدلی داشته باشم.به قول بعضی از دوستان ما آذری ها همه چیز را به ترکی ترجمه و بعد ادراک می کنیم.اما اگر جدی بخواهم بگویم عادت به مداحی های ترکی مزاج مارا با هرنوع صدای دیگری ناسازکرده است.

باور کنید زبان آذری دنیای اسرار و معدن کلمات سحر آمیز است.هیچ زبانی در سوز وگداز به ادبیات آذری نمی رسد.جگرسوز و جان گداز.

در دوران طفولیت به همراه پدر مرحوم با هیئت مسجد جامع تالش و دسته های عزاداری  بسوی سید نیکی می رفتیم.او اینک در سیدنیکی آرمیده است و صدای عشاق حسین را می شنود.

دوستدار حسین و اولادش بود. خدایش رحمت کند.

شهادت حسین معلم نقد قدرت مستقر به دوستداران آن امام همام تسلیت باد.

التماس دعا

 

حسین معنای آفرینش است

حسین غوغای آفرینش است

درس حسین نقد قدرت به قیمت جان است

دانشجویان کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه فردوسی



با دانشجویان کارشناسی ارشدم هفته قبل درس افکار سیاسی

تصویر فرزندمرحومم آقا سید محمد هادی اطهری

سید کوچکم قلبم را سوزاندی و من هر روز در فراقت گریان و نالانم.

همه انسان را به صبر دعوت می کنند اما درکی از مصیبت ندارند.

آتش یگیر تا بدانی چه می کشم     احساس سوختن به تماشا نمی شود   

سالگرد جگرگوشه ام آقا سید محمد هادی

آقا سید محمد هادی که در سن نه سالگی این جهان فانی را وداع گفت.نه سال از رفتنش می گذرد اما من هنوز داغدار جگر گوشه ام هستم.

 ماه آبان همیشه برایم ماه تلخی است .یادآور سفر همه وجودم

آبان ماه تلخی برایم است چون فرزند گلم و جگر گوشه ام آقا سید محمد هادی را در این ماه از دست دادم

دنیا خیلی بی وفاست

علی و غربت


امام علی را نماد انسانیت و تجلی فهم عقلانی از دین می دانم.نه تعصبی دارم نه بغضی از کسی.ولی علی اولین برابری خواه در تاریخ اسلام است.سخنانش بوی دفاع از انسان و ارزشهای انسانی می دهد
من هرگاه نامه به مالک را می خوانم لذت می برم.اما نمی دانم چرا خطبا درجمهوری اسلامی هیچگاه سخنی از این نامه نگفته و نمی گویند و احتمالا هم نخواهند گفت.چون ما با نهج البلاغه بیگانه ایم.
این نامه را بخوانید :به نظرم تجلی آرمانهای تمامی انسانها و تمامی مکاتب مثل سوسیالیزم،لیبرالیزم و آنارشیزم(بی راسی و بی سروری) را در آن مشاهده می کنید.

سالهای دهه هفتاد این نامه را در جمع معلمان تهران تفسیر می کردم که بعد از سه جلسه تعطیلش کردند.
فکر کنم سخنان علی برای ما قابل تحمل نیست

البته راهمان هم از علی کیلومترها فاصله دارد