امام علی را نماد انسانیت و تجلی فهم عقلانی از دین می دانم.نه تعصبی دارم نه بغضی از کسی.ولی علی اولین برابری خواه در تاریخ اسلام است.سخنانش بوی دفاع از انسان و ارزشهای انسانی می دهد
من هرگاه نامه به مالک را می خوانم لذت می برم.اما نمی دانم چرا خطبا درجمهوری اسلامی هیچگاه سخنی از این نامه نگفته و نمی گویند و احتمالا هم نخواهند گفت.چون ما با نهج البلاغه بیگانه ایم.
این نامه را بخوانید :به نظرم تجلی آرمانهای تمامی انسانها و تمامی مکاتب مثل سوسیالیزم،لیبرالیزم و آنارشیزم(بی راسی و بی سروری) را در آن مشاهده می کنید.

سالهای دهه هفتاد این نامه را در جمع معلمان تهران تفسیر می کردم که بعد از سه جلسه تعطیلش کردند.
فکر کنم سخنان علی برای ما قابل تحمل نیست

البته راهمان هم از علی کیلومترها فاصله دارد