این روزها تب ضد عربی ما را گرفته است.روشنفکر،روحانیت، عوام و خواص همه ضد عرب شده ایم.اما نمی دانیم این رفتارهای احساسی ریشه تاریخی دارند.
در این چند روز بیشترین جوک و طنز در باب عمل شنیع تجاوز به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده گفته شده یا نوشته شده است .هرچند دولت سعودی به شدیدترین نحو بامصببان حادثه برخورد کرده و خواهد کرد.شعر ذیل از این نمونه هاست.

رها کن هموطن حج را رها کن.
دلت را خانه پاکِ خدا کن.
رها کن این همه جهل و خمودی.
حمایت کم کن از شیخ سعودی
خدا در کعبه تازی نباشد
“خداخواهی”، “خدابازی” نباشد
دلت را پاک کن تا حق ببینی
وجودت را به حق ملحق ببینی
شعار “عزتت” را شیخ خورده؟
تو را تا قصر جهل خویش برده؟
تمام مملکت “یارانه گیر” است
به چنگ فقر و ناداری اسیر است.
دلار تو عرب را می نوازد
که تا ناموس فرزندت بتازد
تو گر انسانی و ایران تباری
نباید سوی حج، گامی گذاری
خدا زندانی شیخ عرب نیست
خدا محدود اشتر با رطب نیست
تو ایرانی تباری پای بر من
سرِ عزّت نداری؟ وای بر من
چه می شد گر فقیه راستینی
برآرد دست دل را زآستینی
کند تحریم، حج را با شجاعت
دمد در جان ما روح مناعت
رهاکن هموطن حج را رها کن
دلت را خانه ی پاک خدا کن.
دکتر مصطفا بادکوبه ای