سالگرد جگرگوشه ام آقا سید محمد هادی
آقا سید محمد هادی که در سن نه سالگی این جهان فانی را وداع گفت.نه سال از رفتنش می گذرد اما من هنوز داغدار جگر گوشه ام هستم.
ماه آبان همیشه برایم ماه تلخی است .یادآور سفر همه وجودم
آقا سید محمد هادی که در سن نه سالگی این جهان فانی را وداع گفت.نه سال از رفتنش می گذرد اما من هنوز داغدار جگر گوشه ام هستم.
ماه آبان همیشه برایم ماه تلخی است .یادآور سفر همه وجودم
دنیا خیلی بی وفاست
امام علی را نماد انسانیت و تجلی فهم عقلانی از دین می دانم.نه تعصبی دارم نه بغضی از کسی.ولی علی اولین برابری خواه در تاریخ اسلام است.سخنانش بوی دفاع از انسان و ارزشهای انسانی می دهد
من هرگاه نامه به مالک را می خوانم لذت می برم.اما نمی دانم چرا خطبا درجمهوری اسلامی هیچگاه سخنی از این نامه نگفته و نمی گویند و احتمالا هم نخواهند گفت.چون ما با نهج البلاغه بیگانه ایم.
این نامه را بخوانید :به نظرم تجلی آرمانهای تمامی انسانها و تمامی مکاتب مثل سوسیالیزم،لیبرالیزم و آنارشیزم(بی راسی و بی سروری) را در آن مشاهده می کنید.
سالهای دهه هفتاد این نامه را در جمع معلمان تهران تفسیر می کردم که بعد از سه جلسه تعطیلش کردند.
فکر کنم سخنان علی برای ما قابل تحمل نیست
البته راهمان هم از علی کیلومترها فاصله دارد
دشمنان ایران بدنبال تجزیه ایران هستند و تمام ایرانیان باید بهوش باشند
تعجب میکنم برخی آقایان خارج نشین و نه همه آنها ،در مقالات و سخنرانیها از دخالت های بیگانگان برعلیه کشورمان حمایت می کنند و یا از سختی هایی که ملت ما می کشد مسرور می شوند. نبود داروی بیماران سرطانی و خاص آنها را خوشحال میکند و از اینکه دولت ناتوان از اجابت خواست برحق مردم در تامین بهداشت است سرود شادمانی سر میدهند. آلودگی هوا که... جان هزاران انسان را تهدید می کند برای آنها لذت بخش است. البته باز تاکید می کنم برخی از آنها چون ایرانی وطن پرست و مردم دوست هیچگاه با هر رژیمی خواستار دخالت بیگانه در امور کشورش نمی شود.
در دیگر سو عربستان و رژیم های اقتدارگرا و قرون وسطایی جهان عرب و نیز پان ترکیست های آذربایجان از کمک به کسانی که خواهان تجزیه ایران هستند ابایی ندارد و بعضی دول نیزبا برگزار ی کنفرانس های ضد ایرانی و تجزیه طلبانه در صدد آسیب رساندن به امنیت ملی و منافع ملی ما هستند.
درست است که تاکنون جمهوری اسلامی سیاست مناسبی در برخورد با اقلیت ها نتوانسته است اتخاذ نماید اما این دلیلی بر همراهی با بیگانگان نمی تواند باشد
بر هرایرانی باشرف واجب است درفضای مجازی و واقعی این مسایل را بازگو کند و از تمامیت کشور حراست نماید و تا آنجاییکه می تواند نقشه شوم بیگانگان را نقش بر آب نماید
از مسئولان هم انتظار می رود با احضار و تذکر جدی به این دولتها در روابط با آنها تجدید نظر نماید
در رابطه با هموطنان و رنجی که تحریم ها متوجه آنهاست ایرانیان خارج نشین باید با تذکر و گفتگو با دولتهای خارجی مردم را ازاین رنج نجات دهند و
بنی آدم اعضای یک پیکرند
که در آفرینش زیک گوهرند
چو عضوی بدرد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار
چندسال پیش که پسرارشدم مرحوم آقا سید محمد هادی سرطان گرفت و من اورا در بیمارستانها همراهی می کردم شاهد وضع اسف باری بودم که مرا در وضعیت امروز دارو و درمان به وحشت می اندازد. من با آنکه هیات علمی بودم اما تامین وتوانایی جبران هزینه ها برایم مشکل بود و گاهی پول دارو را نمی توانستم فراهم کنم.یادم نمی رود که در روزهای آخر عمر فرزندم پول تهیه مرفین را هم نداشتم اما.......
اما خاطره ای که مرا هنوز هم دارد آزار می دهد بچه ای بود که سرطان خون داشت و از نوع خوش خیم بود ولی پدر خانواده می گفت من به غیر از این چند کودک دیگر دارم اگر بخواهم هزینه این فرزندم بکنم آنهای دیگر هلاک می شوند.علیرغم اصرار بنده و دیگران فرزندش را برداشت و از بیمارستان رفت .موقع رفتن می گفت امام زاده ای در روستایمان هست اگر فرزندم را شفا داد که هیچ اگر نداد حداقل بچه های دیگرم زنده می مانند
گاهی اوقات به یاد فرزندم به بیمارستان کودکان سرطانی سر می زنم و با مشاهده آنها و بخصوص کودکان معصوم قلبم کباب می شود کمبود دارو و.. صد البته گرانی آنها وهزینه های طاقت فرسا و نکته مهمتر افزایش تعداد کودکان مبتلا به سرطان در کشور فاجعه بار است
امید وارم حالا که دولت نمی تواندبه دلایل گوناگون کاری برای کودکان فقیر و بی پناه کشورمان انجام دهدو حداقل از آلام و درد آنها بکاهد ایرانیان با شرف در اقصی نقاط جهان به هموطنان و بخصوص بیماران لا علاج و صعب العلاج کمک نمایند و با تامین دارو در خارج از کشور آنها را یاری دهند
به امید همدلی و همیاری ایرانیان سراسر جهان
فردا سالگرد رحلت پیامبر خوبی ها و مهربانی ها است.همه مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی ادعای پیروی از او را دارند اما در عمل شیعه ائمه و امامان خود را بر او اولویت می دهند و سنی ها هم عمر و ابویکر عثمان و معاویه را برتر از او می دانند.
در این میان تنها کسی که اسمی و نامی از او نیست پیامبر است.
مطبوعات و رسانه های جامعه ما تمام از شهادت امام رضا سخن می گویند انگار پیامبری نبوده و نیست. رسانه ای عربی و سنی هم که پیامبر را متعلق به تاریخ گذشته می دانند و عملا حضور امروزی اورا بر نمی تابند.
حضور بسیار کم رنگ رسول گرامی در حوزه دینداری ما مساله قابل تاملی است که امکان انکار ندارد واین مساله دینداری ما را مشکل دار کرده است.
... همه می گویند مسلمانند اما در عمل تسلیم هیچ کسی جز برداشتهای سخیف و واپسمانده ذهن تاریک اندیش خود نیستند.
پیامبر با مردمان جامعه خود چه نوع رفتاری داشت ؟ رفتارهای انسانی با مخالفان خود ارث گرانبهای پیامبر رحمت است
آیاامروزه مدعیان دینداری در جهان اسلام رفتاری نبوی با مخالفان دارند.
مگر پیامبررحمت برای عالمیان نبود .اگر این است پس کدام سنی یاشیعه بویی از رفتار و منش نبوی برده است. خشونت و انسان کشی متاع هرروزه مدعیان دینداری در جهان اسلام است.
مگر نه این است که طالبان شیعی و سنی در رفتار یکسانند. اینها را با رحمت للعالمین چکاری است.
تمام وجود اینها خشونت است بی رحمی است و جنایت و خیانت است و نیز قدرت پرستی.
مسلمانان به پیامبر خوبی ها رجوع کنید و زندگی ایشان را ملاک قرار دهید. رجوعی بی واسطه.
دیگران همه تفسیر می کنند و الحق هم تفاسیرشان قدرتمدارانه و به نفع اقویا بوده است.
نشاندادن چهره ای از اسلام که بوی نفرت و بیزاری از آن به مشام می رسد جان هر علاقمند به رسول مهربانی ها را می آزارد.
در این ایام بهترین روش مطالعه دوباره رفتارهای آن انسان بزرگ در تاریخ بشری است
اولین بار بنده تقریبا شانزده سال قبل که در انتخابات مجلس شورای اسلامی تالش کاندیدا شده بودم در تبلیغات انتخاباتی در تمامی سخنرانی هایم از لزوم استان شدن تالش سخن گفتم.استدلال بنده این بود که تالش در دوره های تاریخی مختلف در ایران ورژیم ها ی گوناگون سیاسی تا دوره قاجار ایالت مستقلی بوده استو ضرورت دارد که با توجه به بافت جمعیتی و قومی - مذهبی خاص تبدیل به استانی مستقل گردد.اما در آن مقطع توجهی نشد .اینک که دوباره بحث ایجاد استان گیلان شرقی مطرح است بنابراین تالشی ها باید از نمایندگان آستارا فومن و تالش بخواهند تا این مساله را دوباره طرح کنند. اینکار در کنار تبلیغات پان ترکیستی کشورآذربایجان می تواند مارا واکسینه کند و زمینه را برای الحاق تالش نشینان آن سوی مرز به مام وطن فراهم کند. مناطق تالش و مغان جمهوری آذربایجان منتظر یک اشاره اند تا به برادران هم قوم تالشی در ایران بپیوندند. بنابر مصالح ملی و امنیتی هم که شده لزوم تشکیل استان تالش ضروری است.